Nu, n-o s-o spun pe aia cu dosarul cu șină scanat. Nici pe aia cu ghișeul online e deschis doar până la ora 16. Dar o să o zic pe asta: printr-un concurs de împrejurări, am de-a face mai mult cu o primărie zilele astea. Mediu rural, nu urban, dar în Zona Metropolitană a Oradiei, o comună bogată, care se laudă cu registratură electronică și posibilitatea de plată a taxelor online. Am riscat să lucrez cu registratura electronică pentru o cerere, dar nu am putut s-o trimit online pentru că nu am știut cât am de plată pentru respectiva cerere. Modulul de plată online înseamnă redirecționare pe platforma ghișeul.ro, unde degeaba am cont (pentru că e legat de domiciliul meu și nu pot plăti taxe cu suma deja calculată decât pentru localitatea de domiciliu) că nu am putut plăti, neștiind suma de plată de la început.
Da, am căutat lista taxelor și impozitelor din comuna respectivă și am dat peste un fișier PDF scanat și needitabil, în care nu poți căuta ce te interesează. Poți să răsfoiești până ajungi la ceea ce vrei să plătești. Ceea ce am și făcut și am ajuns la o sumă de plată despre care nu știam dacă e corectă sau nu. Deh, cetățean neștiutor… (aici ar fi trebuit să se uite calculatorul la mine cu fața aia acră pe care o au unii funcționari când ai greșit un formular sau încerci să te lămurești cu ceva de la ei). Rezultatul? M-am urcat în mașină și m-am dus totuși fizic până acolo, unde aflasem că într-adevăr suma de plată pe care o calculasem eu era greșită! Și când am vrut să depun cererea, prima întrebare la registratură a fost: ați plătit?! 🙂
De aici deducem deja câteva „idei” pentru serviciile publice digitale pe care aș vrea să le împărtășesc azi: